Логин или email Регистрация Пароль Я забыл пароль


Войти при помощи:

Судебные дела / Зарубежная практика  / Frederick Butcher and Judith H. Butcher v. Commissioner., United States Tax Court - Memorandum Decision, T.C. Memo. 1999-114, Docket No. 12358-97., Filed April 6, 1999

Frederick Butcher and Judith H. Butcher v. Commissioner., United States Tax Court - Memorandum Decision, T.C. Memo. 1999-114, Docket No. 12358-97., Filed April 6, 1999

24.06.2008  

Frederick Butcher and Judith H. Butcher v. Commissioner.

United States Tax Court - Memorandum Decision

T.C. Memo. 1999-114

Docket No. 12358-97.

Filed April 6, 1999.

Richard L. Friedman, for the petitioners. Robert W. Mopsick, for the respondent.

MEMORANDUM OPINION

FOLEY, Judge: By notice dated March 12, 1997, respondent determined a $6,102 deficiency and section 6653(b) additions to tax relating to petitioners' 1985 Federal income tax. All section references are to the Internal Revenue Code in effect for the year in issue, and all Rule references are to the Tax Court Rules of Practice and Procedure.

Petitioners agree with respondent's adjustments relating to petitioners' 1985 income tax return and do not contest the additions to tax. The sole issue for decision is whether petitioners may use income averaging to compute their 1985 tax liability.

Background

The parties submitted this case fully stipulated pursuant to Rule 122. At the time the petition was filed, petitioners resided in Stillwater, New Jersey.

During 1985, Mr. Butcher was a self-employed certified public accountant. On their 1985 return, petitioners reported a $68,204 loss relating to JGD Associates, L.P. (JGD Associates). In 1993, Mr. Butcher pleaded guilty to violating section 7206(1) (i.e., to willfully subscribing to a 1985 income tax return that he did not believe to be true and correct as to every material matter). In his plea, Mr. Butcher admitted that petitioners were not entitled to the $68,204 deduction.

In January 1994, petitioners filed an amended 1985 return, on which they increased their total taxable income by $68,204 (i.e., the amount of the disallowed deduction). Petitioners computed their 1985 tax liability pursuant to the income-averaging method. This computation was based on the taxable income amounts petitioners reported for 1982, 1983, and 1984. On their 1984 return, petitioners reported, but were not entitled to, a $30,729 loss relating to JGD Associates. The period to assess a deficiency in petitioners' 1984 Federal income tax has expired.

Discussion

Respondent contends that, for income-averaging purposes, petitioners are required to use the correct amount of 1984 taxable income, even though the period for assessing a deficiency relating to that year has expired. Respondent further contends that petitioners' 1984 taxable income should be increased by $30,729 to offset the $30,729 deduction that petitioners were not entitled to claim. If respondent is allowed to adjust petitioners' 1984 taxable income, petitioners will not be eligible for income averaging (i.e., because their "averagable income" for 1985 will not exceed $3,000). See secs. 1301 and 1302. Petitioners admit they were not entitled to the $30,729 deduction, but they contend that "the Court should apply fairness and equity" and not permit respondent to adjust their 1984 taxable income.

Petitioners' contention is meritless. A taxpayer who seeks to compute his tax liability under the income-averaging method, must use the correct, not merely the reported, taxable income of each of the 3 preceding years, even if the period for assessing a deficiency has expired. See Unser v. Commissioner [Dec. 31,801], 59 T.C. 528, 530 (1973). Thus, for income-averaging purposes, respondent may increase petitioners' 1984 taxable income by $30,729. As a result, petitioners are not eligible for income averaging. Accordingly, we sustain respondent's determination.

To reflect the foregoing,

Decision will be entered for respondent.

Разместить:

Вы также можете   зарегистрироваться  и/или  авторизоваться  

   

Электронный документ: вчера, сегодня, завтра

Несколько последних публикаций экспертов Synerdocs были посвящены электронным документам в судах и развитию системы электронного правосудия. В настоящей статье хотелось бы подвести некоторый итог и поднять вопрос о будущем электронного правосудия в России. А оно, как вы понимаете, напрямую связано с электронными документами

Чек-лист для проверки электронного документа на юридическую значимость

В этом году мы много говорили о представлении электронных документов в суд, не скупились на советы и рекомендации. При этом давно не поднимали тему юридической значимости. Пожалуй, с этого стоило начать цикл статей про электронное правосудие. Предлагаю обсудить, из чего же складывается юридическая значимость любого документа, и на что стоит обратить внимание при проверке документа на соответствие требованиям действующего законодательства в области ЭДО. Информация будет полезна всем: кто уже работает с электронными аналогами и тем, кто только открывает для себя новую область знаний.

ТОП-5 трудностей представления электронных документов в суд

Электронные документы «пробиваются» в российские суды уже на протяжении семи лет. В 2010 году была внесена первая поправка в статью 41 Арбитражного процессуального кодекса РФ, позволившая участникам судебного процесса представлять в Арбитражный суд документы в электронном виде. С этого момента вносилось множество изменений и дополнений в различные правовые акты, были изданы новые нормативные документы (подробнее об этом читайте в материалах авторов Synerdocs в конце этой статьи)